Minnan Islanti

Kertomuksia Minnasta ja Islannista.

tiistaina, tammikuuta 24, 2006

Fiilis: kouluisa

Koulua on vaikka muille jakaa. Ihan oikeesti, jos jollain teistä on liian vähän koulua, ilmottakaa, ni mä pistän paketillisen tulemaan. Nyt ois tarjolla lähinnä lukemista, aihealueina globalisaation haitat/hyödyt, USA:n independence ja civil warit, innovaatioasioita ja tarinoita pienistä Euroopan valtioista. Ja sit vielä jos joku tekis 2 kertaa viikossa mun islanninläksyt.

Tänään oli toi presis ja huomasin hassun jutun: Islantilaiset poikkeuksetta luki osuutensa suoraan paperista. Suurin osa niistä on markkinoinnin lukijoita, joten jotenki luulisin että niillä olis jonku verran presiskokemusta. Ehkä se kieli sitten tuottaa epävarmuutta. Ja onhan mulla vähän etulyöntiasema kun mä en presiksiä melkein muilla kielillä kuin englanniksi ikinä pidäkään. Mitä nyt välillä espanjaksi viime syksynä.

Muutenki on pystyny olee odotettua ylpeämpi omasta kotikoulustansa. Eiku -yliopistostansa (vanha kopoilija jossain aivojen perukoilla nostaa päätään). Yks venäläinen Vladimir mun globalisaatiokurssin projektiryhmästä kysy, missä koulussa mä oon ja kun sanoin että HSE:ssä, ni se sano että "That's a famous school!" Ehkä se kuuli, että puhuin London School of Economicsista :)

Tänään kävi mulle myös iso piete (RIP). Oli hirvee nälkä luentojen välissä, joten ostin kampuksen delistä maukkaan pastapestofeta-aurinkokuivattutomaattisalaatin take awayna. Kun olin takeannu sen jo pitkälle away, huomasin, että annos sisälsi isoja pähkinänpalasia (mitä?), joille siis olen hyvinkin allerginen. Niinpä jouduin menemään seuraavalle luennolle vieläkin nälkäisenä ja toivoen, etten ollut jo ehtinyt nielaista pähkinää parin suupalan mukana. Nou hätä, ei tullu oireita.

Ai niin, täällä on meneillään jotku tyyliin meiningillä edarivaalit. Hirveesti apinagalleriajulisteita pitkin koulun seiniä. Ja mun yhen kurssin ärsyttävin tyttö on ehdolla johonkin (pitää oikeesti opetella islantia). En voi äänestää, mutta ehkä voin epä-äänestää sitä. Niinkuin miinusäänestää. Se sano tänään opettajalle, joka kertoi jotain filosofia-asioita "I think that's stupid!" Eikä se ees tarkoittanut opettajan mielipidettä, vaan koko filosofiaa tieteenalana. On kuulemma aivan typerää ja turhaa tehdä asioista niin vaikeita. En mäkään siitä asiasta mitään ymmärtänyt, mutta en silti menisi väheksymään tolla tavalla. Sitä paitsi se, joka jotain haukkuu, on ite se. Ha!

Olis tosi kivaa, jos blogissa olis joku tunnusmusiikki. Täällä musiikki ois ainakin piekkumusiikkia *, tiedättehän, sellaisia kimeitä sähkökitara- ja torvisaundeja. Mutta nyt eeroa ramasuttaa*, joten taidan lopettaa kirjoittelun.


(*Lukijapalautteessa pyydettiin käyttämään näitä ilmaisuja. Terveiset sinne!)

2 Comments:

At 6:02 ip., Anonymous Anonyymi said...

Lukijapalautteen antaja ilmaisee ilonsa käytetyistä sitaateista!

 
At 8:23 ip., Blogger Sami Viitamäki said...

kyllähän websaitteihin musat toki saa :)

http://www.htmlref.com/reference/appa/tag_bgsound.htm

 

Lähetä kommentti

<< Home